Pripomeňme si ako sa Tesla dostala z takmer bankrotu po značku, ktorá má väčšiu cenu ako Ford: (roky 2010 – 2015)

0
1409

29. jún 2010: Tesla vstupuje na burzu. 1 akcia stála 17 dolárov

Tesla ponúkla 13,3 miliónov akcií v hodnote 17 dolárov (14,98 eur) za akciu. Spoločnosť vzrástla o 226,1 milióna dolárov.

2. október 2011: Elon Musk odhaľuje beta verziu Modelu S

Tesla ponúkla letmý pohľad na to, ako bude ich budúce auto vyzerať pre zhruba 3000 ľudí, ktorí si Model S rezervovali. Musk odhalil, že auto zvládne 320 míľ (515 km) na jedno nabitie a zrýchli z 0-100 km/h za 4,5 sekundy.

„Ropné spoločnosti tvrdili, že elektromobily nedokážu fungovať, avšak pravdou je, že oni iba nechcú, aby fungovali. Nech sa páči, tu to máte. Tvrdili, že toto auto je ekvivalentom jednorožca. Takže, dnes máte príležitosť zajazdiť si na jednorožcovi“, povedal Musk v ten onen večer.

9. február 2012: Prototyp Model X je odhalený

Iba niekoľko mesiacov po odhalení Modelu S, Musk odhalil prototyp Modelu X, prvého crossover SUV od spoločnosti. Najznámejšou funkciou tohto auta boli samozrejme sokolie krídla.

Model X bol prijatý pozitívne. Do 14. februára 2012 získala Tesla z predaja viac ako 40 miliónov dolárov (35,25 miliónov eur). Dokonca, počiatkom 9. februára, kedy sa spustili nočné rezervácie sa návšteva na webstránke TeslaMotors.com zvýšila o 2 800 %.

V dobe odhalenia chcela Tesla začať s výrobou Modelu X v roku 2014. Výroba sa však posunula na koniec roku 2015.

22. jún 2012: Tesla začína s dodávaním Modelu S

Tesla pôvodne chcela začať s dodávaním Modelu S v roku 2011. Prvý zákazník si prišiel pre auto do továrni Freemont v Kalifornii o rok neskôr, kde mu boli odovzdané kľúče.

12. jún 2014: Tesla poskytla svoje patenty verejnosti

Musk demonštroval svoj záväzok dostupnosti elektromobilov keď poskytol patenty Tesly verejnosti v roku 2014. V tom čase Musk povedal, že spoločnosť neposkytne žiadne právne kroky voči ostatným spoločnostiam, ktoré chcú použiť patenty Tesly pre výrobu elektromobilov.

4. september 2014: Nevada bola zvolená pre vybudovanie novej továrne Gigafactory

Tesla oznámila svoje plány pre vybudovanie obrovskej továrne na batérie, prezývanej Gigafactory, v roku 2014 a nečakala dlho na to, aby sa rozhodla, kde ju umiestni. Pôvodne mala mať továreň rozlohu 1000 akrov (4 046 856,42 m2), avšak v júni 2015 odkúpila ďalších 1864 akrov (7 543 340,37 m2) priľahlého územia.

Podľa webstránky spoločnosti táto obrovská továreň dramaticky pomôže znížiť náklady na batérie pomocou využitia úspory z výroby vo veľkom, inovatívnej výroby, redukcii odpadu a jednoduchej optimalizácie pod jednou strechou.

Potom, čo bude továreň plne v rozsahu v roku 2020, Tesla odhaduje, že továreň pomôže znížiť cenu batérii zhruba o 30 %. Znížené náklady batérii umožnia spoločnosti predávať Model 3 za 35 000 dolárov (30 843,12 eur).

9. október 2014: Elon Musk odhaľuje poloautomatický samojazdiaci systém nazývaný Autopilot

Na udalosti spoločnosti v októbri Musk odhalil možnosť dvojitého motoru pre model S a taktiež oznámil, že všetky vozidlá Tesly vyrobené od októbra 2014 budú obsahovať hardvér autopilota.

Systém bol zložený zo 4 častí: predného radaru, kamery s rozoznávaním objektov a sonárnych senzorov, ktoré dávajú systému 360 stupňový pohľad okolo auta.

Musk povedal, že niektoré funkcie v systému budú zahŕňať automatický tempomat, asistenciu vo vedení v jazdnom pruhu a aktívne núdzové brzdenie.

30. apríl 2015: Tesla odhaľuje Powerwall, obrovskú nabíjateľnú batériu a Powerpack, batériu pre komerčné účely

Tesla urobila veľký krok v energetike, keď odhalila Powerpack a Powerwall. Musk povedal, že batérie boli chýbajúcim kúskom biznis modelu Tesly a tvrdil, že 160 miliónov Powerpackov by dokázalo poháňať elektrinu pre celé USA.

Spoločnosť doplnila svoju víziu na webstránke keď vydala tvrdenie, že „Tesla nie je iba automobilová spoločnosť, ale energeticky inovatívna spoločnosť“.

29. september 2015: Model X začína s dodávaním

Tesla pôvodne plánovala spustiť svoj Model X Crossover SUV koncom 2013 alebo začiatkom 2014, avšak odklady vo výrobe prinútili spoločnosť odložiť predaj o takmer 2 roky. Vysoko-špecializované funkcie vozidla, ako sokolie dvere a bioobranný režim vzduchovo-filtračného systému, vytvorili ťažký oriešok pre masovú výrobu. Počas druhého kvartála 2016 Musk dokonca upresnil v akej ťažkej situácii sa spoločnosť ocitla.

„Boli sme v pekle a dostali sme sa z neho von v júni“.

14. október 2015: Tesla spustila autopilot

Tesla v októbri spustila aktualizáciu softvéru, ktorá aktivovala funkcie autopilota v hardvéri. Funkcie umožnili autám autonómnu jazdu pod určitými podmienkami. V januári 2016 spoločnosť vydala ďalšiu aktualizáciu, ktorá pridala ďalšie funkcie ako samoparkovanie.

Tu si môžete prečítať aj predchádzajúce články z tejto série:

Pripomeňme si ako sa Tesla dostala z takmer bankrotu po značku, ktorá má väčšiu cenu ako Ford: ( roky 2003 – 2009)

Pripomeňme si ako sa Tesla dostala z takmer bankrotu po značku, ktorá má väčšiu cenu ako Ford: (roky 2016 – 2017)

Zdroje: http://www.businessinsider.com/most-important-moments-tesla-history-2017-2/#november-21-2016-tesla-officially-gets-into-the-solar-business-25

http://markets.businessinsider.com/news/stocks/tesla-stock-price-ford-stock-price-april-3-2017-4-1001891214

Titulná fotografia: electrec.com