BMW tvrdí, že dokáže vyrábať elektrické a tradičné autá na tej iste platforme

0
1627

Ako automobilový priemysel pre nadchádzajúcu dekádu plánuje čoraz viac elektromobilov, jednou z veľkých debát je, či bude potrebovať vytvoriť autá od úplných základov.

Týmto spôsobom dizajnéri ponúkajú väčšie kabíny pre viac kompaktnejšie motory a elektroniku. Jedným z najlepších príkladov je nadchádzajúce elektrické SUV Jaguar I-Pace.

Dizajn I-Pace je jasne od Jaguára, avšak veľkosť zahŕňa kratší nos a dlhšiu kabínu, ktorá by bola možná v benzíne poháňanom crossoveri rovnakého tvaru a veľkosti.

Volkswagen Group sa rozhodla, že ich budúce elektromobily budú postavené na špeciálnej architektúre známej ako MEB, kde prvý elektromobil, Volkswagen ID hatchback, vojde do produkcie neskôr v tomto roku.

Avšak BMW ide proti prúdu, nasledovaním radikálnej reštrukturalizácie v roku 2016 svojich budúcich elektromobilov pre rok 2019 a ďalej.

Spoločnosť verí, že ďalšie generácie dvoch základných platforiem môžu slúžiť rovnocenne pre vozidlá poháňané s motorom s alebo bez plug-in možnosti, a tých, ktoré poháňa iba elektromotor.

Prvá platforma je ďalšia verzia FAAR platformy na predný pohon, na ktorej bol vybudovaný súčasný Mini Cooper a malý crossover BMW X1. Teraz ponúka pohon na všetky kolesá prostredníctvom mechanického pohonu alebo s použitím zadného elektromotora.

zdroj fotografie: greencarreports.com

Ďalším je CLAR architektúra, prvýkrát použitá v najnovších sedanoch 7. a 5. série, ktorá bola „zmenená na vytvorenie pohonov pre spaľovací, hybridný a elektrický motor,“ ako tvrdí magazín Car vo Veľkej Británii.

Stefan Juraschek, vedúci divízie elektromobilov pre BMW pre Green Car Reports povedal, že BMW verí, že dve architektúry, vo forme „modulárnych súprav“ komponentov, sú plne schopné slúžiť autám s pohonom na spaľovací motor a na elektrinu.

Pre zhrnutie, Juraschek povedal:

  • BMW i3 a i8 spustené v roku 2014 mali najmodernejšiu technológiu svojej doby, pričom spoločnosť sa odvtedy naučila veľké množstvo o použití elektrických áut
  • modulárne súpravy architektúry, ktoré sú vo vývoji 3 roky, budú tvoriť základ všetkých vozidiel na nasledujúcich 10 rokov
  • BMW má teraz „sebavedomie pre budúcnosť“ a ich „modulárna súprava“ komponentov poskytuje „vhodnú architektúru“ od plug-in hybridov po batériové elektromobily
  • kľúčovým faktorom je udržať približné jazdiace pozície medzi autami s rôznym pohonom, na udržanie osobnosti značky BMW, aj napriek veľkým batériám, ktoré vplývajú na proporcie vozidla
  • budúce plug-in hybridy BMW budú mať okolo 60-80 km elektrického dojazdu, čo Juraschek vidí ako optimálny dojazd na základe údajov, ktoré BMW nazbieralo od roku 2009
  • budúce elektromobily sú stále závislé od budúcej batériovej technológii a kapacity, ktorú BMW zlepšuje o 5-6 % každý rok
  • žiadne základné prekážky nie sú, iba „tvrdá práca“ na vyrobenie „viac integrovaného pohonu,“ ktorý stojí menej a poskytuje väčšie možnosti pre vodičov
  • DC rýchle nabíjanie pre diaľnice sa musí a posunie na hodnotu 350 kilowattov, avšak 50 kW je dostatočných pre použitie v meste a väčšinu denného jazdenia
  • BMW ostáva vedomé o „360-stupňovej udržateľnosti,“ ktorá zahŕňa nielen uhlíkovú stopu jazdy vozidiel, ale taktiež výrobu a komponenty.

Ďalšie plug-in elektromobily od BMW budú elektrický Mini Cooper v roku 2019 a elektrická verzia BMW X3 v roku 2020.

zdroj fotografie: greencarreports.com

zdroj: greencarreports.com, zdroj titulnej fotografie: greencarreports.com