O sedem rokov budú elektroautá lacnejšie ako vozidlá s benzínovým motorom

0
2047

Ofenzívou vo výrobe áut s elektrickým pohonom a novými službami v oblasti elektromobility sa chce dostať koncern Volkswagen (VW) zo škandálu dieselgate.

V rozhovore pre nemecký portál manager magazin online (mmo) to uviedol Thomas Sedran, vedúci stratég najväčšieho európskeho automobilového koncernu. V jeho histórii je prvým manažérom, ktorý obsadil túto funkciu.

Promovaný ekonóm Sedran pozná automobilový priemysel najlepšie. Dve desaťročia pôsobil ako podnikový poradca nemeckých automobiliek. Od novembra minulého roku vstúpil do služieb VW. V roku 2012 prešiel z poradenskej činnosti do výrobného manažmentu. Okrem iného bol aj dočasným šéfom automobilky Opel, ktorá je dcérou amerického General Motors.

V rozhovore pre mmo uviedol, že o sedem rokov budú elektroautá lacnejšie ako súčasné vozidlá s benzínovým motorom.

Dosiahnutie cieľa bude v koncerne VW práve jeho úlohou. Okrem toho bude musieť mať hlavný podiel na rozhodnutí o vybudovaní závodov na autobatérie.

Nabíjanie elektromobiluDesaťročia rozhodovali o výrobe modelov šéfovia jednotlivých dcér koncernu. Predseda správnej rady VW určoval stratégiu smerovania celej výrobnej jednotky. Teraz sa stal jej jedinou kľúčovou osobou Thomas Sedran.

Volkswagen pozostáva z 13 dcér a stal sa oveľa komplexnejším, než bol pred pár rokmi. V nasledujúcich rokoch dôjde podľa Sedrana k hlbokým zmenám. Prechod od spaľovacích motorov k čisto elektrickému pohonu bude pre výrobcov od základu novým svetom.

Na planéte je čoraz viac ľudí, ktorí chcú využívať auto len krátky čas, na pár kilometrov. “Pre tieto výzvy teraz potrebujeme mužstvo, ktoré sa bude zaoberať tým, ako na ich zvládnutie prijať správne rozhodnutia,” uviedol Sedran.

Redaktor mmo upozornil, že doteraz sa o Volkswagene veľa nehovorilo ako o priekopníkovi elektromobility.

Sedran uviedol, že VW má už pomerne široký sortiment e-áut, alebo s hybridným pohonom. Chyba mohla byť aj v tom, že sa nepropagovali dostatočne intenzívne. Elektrické motory už dostali modely Golf a up!. V koncerne sa na rozdiel od konkurencie pre ne nenavrhli nové karosérie. Batérie, ktoré sa do modelov montujú, zvyšujú ich cenu o 5000 až 10.000 eur.

Ceny áut so spaľovacími motormi však nezostanú také isté aj v nasledujúcich rokoch. Prijaté zákony tlačia na výrobcov, aby vo výfukových plynoch znižovali obsah kysličníka uhličitého. Pokles emisií je však spojený s využívaním nových a drahých technológií.

Na druhej strane sa ceny batérií budú znižovať. Tým sa vozidlá, ktoré budú nimi vybavené stanú pre zákazníkov príťažlivejšie.

Sedran povedal, že o výstavbe závodov na batérie sa ešte nerozhodlo. Zatiaľ nie je jasné, kto ich má stavať a prevádzkovať. Záležitosť sa teraz vo VW veľmi podrobne skúma. Potrebné základné rozhodnutie o nich sa príjme do konca tohto roku.

Zdroj: (TASR)