Aký je prvý zážitok z jazdy na Tesla Model 3? Je to údajne menšia Model S s minimalistickým dizajnom

0
2063

Ako Tesla začala doručovať prvé verzie Modelu 3, zopár vyvolených malo šancu otestovať auto v rámci jazdy okolo továrne. Tu je rýchly súhrn najdôležitejšieho o najočakávanejšom elektromobile súčasnosti.

Prvé vyrobené vozidlá boli dodané výkonným pracovníkom a zamestnancom, pričom zopár z nich bolo ochotných reportérom umožniť jazdu okolo továrne. Žiaľ, nebolo im dovolené spraviť fotografie alebo si natočiť testovaciu jazdu. Testovaný Model 3 mal športové 19“ kolesá.

zdroj fotografie: electrek.co

Prvá vec, ktorú si človek všimne je, že vozidlo je skutočne Tesla. Môže byť síce o polovicu lacnejšia ako Model S, avšak v skutočnosti vyzerá a máte z nej pocit ako keby išlo práve o 20 % menší Model S s čerstvým dizajnom. To je samozrejme iba dojem z pohľadu, avšak má niekoľko funkcií s aktualizovaným systémom, vrátane novej architektúry.

Pri pohľade na vonkajšok si človek nevšimne nič nové, iba ak sklenenú strechu, ktorá jednoznačne vytŕča najviac. Vyzerá skvelo najmä odzadu.

Presuňme sa k nastupovaniu. Tesla odstupuje od konceptu využívať kľúčenku, ktorá vyzerá ako auto a namiesto toho sa bude primárne sústrediť na smartfón vlastníka. Aplikácia Tesly bude zohrávať dôležitú úlohu a pomocou Bluetooth pripojenia sa dvere automaticky otvoria pri vašom priblížení sa k autu.

zdroj fotografie: electrek.co

Pokiaľ vášmu smartfónu došla batéria alebo ho pri sebe nemáte z akéhokoľvek dôvodu, Tesla vám poskytne kartu s NFC čipom. Kartu stačí pretiahnuť na B-pilieri a dvere sa odomknú.

Akonáhle ste usadený vo vnútri, môžete obdivovať minimalistický interiér Modelu 3. Hoci vám zrejme neunikne 15 palcová (38,1 cm) dotyková obrazovka, dlhá palubná doska sa vyníma najviac.

Dotyková obrazovka poskytuje rovnaké funkcie ako v predchádzajúcich modeloch Tesly. Tentokrát je však dizajn horizontálny.

Ľavá strana na obrazovke je počas jazdy animovaná. Predstavuje Model 3 a okolie vozidla. Vyššie, kde je uvedený stav batérie sa počas jazdy nahradzuje rýchlostnými stupňami a rýchlosťou auta. Taktiež je tu menšia animácia spotreby energie. Pozerať sa na to počas jazdy nie je príliš pohodlné, no po čase si však vodič zrejme zvykne.

zdroj fotografie: electrek.co

Auto bolo čerstvo nové a ešte stále kalibrovalo senzory auta počas jazdy, čo znamenalo, že autopilot sa nedal aktivovať. Ide však o poslednú verziu, ktorá je taktiež dostupná v Model S a Model X. Najväčší rozdiel je spôsob aktivácie, keďže tu sa nachádza na voliči prevodov. Pre aktiváciu autopilota je potrebné klepnúť 2x páčkou dolu.

zdroj fotografie: electrek.co

Čo sa týka zážitku z jazdy, dá sa to porovnať s Model S s akceleráciou z 0-100 km/h za 5,1 sekundy. Hoci je auto zhruba o 1000 libier (453,59 kg) ľahšie než Model S, jazda bola veľmi solídna s ostrým zatáčaním predovšetkým v športovom móde. Auto ťaží z rovnakej architektúry ako jeho predchodcovia s článkom batérie umiestneným blízko k zemi pomedzi nápravy.

Model 3 bol tak celkovo na prvý dojem veľmi solídny na auto takej veľkosti, pričom sa dá porovnať s Modelom S, čo sa týka jazdy. V rámci brzdenia bolo regeneračné brzdenie podstatne slabšie v porovnaní s Model S. Je však možné, že v budúcnosti bude silnejšie, predovšetkým na dvojitých motoroch Modelu 3, poprípade na výkonnejších verziách.

zdroj fotografie: electrek.co

zdroj: electrek.co, zdroj titulnej fotografie: electrek.co