Aston Martin prechádza na elektrickú technológiu so sľubom, že každé auto v ponuke bude používať hybridnú technológiu do jednej dekády. Spoločnosť tvrdí, že vozidlá skombinujú elektrické batérie a spaľovacie motory niekedy v roku 2025.
Luxusná automobilka, ktorá je synonymom pre motor V12 a tým, že je ikonickým autom pre Jamesa Bonda, sa bude sústrediť na batériové vozidlá a mierne hybridy, ktoré kombinujú elektrickú batériu a spaľovací motor.
„Budeme 100 % hybridní v roku 2025,“ povedal výkonný riaditeľ Andy Palmer.
Tento krok smerom k elektrickej technológii prichádza potom, čo sa krajiny chystajú zakázať predaje nových áut so spaľovacími motormi.
Veľká Británia zakáže predaj nehybridných vozidiel od roku 2040, zatiaľ čo Francúzsko urobilo o krok vpred a dokonca zakázalo predaj akéhokoľvek auta obsahujúceho spaľovací motor v tom istom roku.
Automobilky taktiež vyvíjajú elektromobily v snahe splniť čoraz prísnejšie podmienky pre kvalitu ovzdušia a oxidu uhličitého.
Sľub Aston Martin je podobný tomu, ktoré dalo švédska automobilka Volvo, ktorá sa prednedávnom zaviazala predávať iba hybridy a elektromobily od roku 2019.
Rozdiel je v tom, že zákazníci Aston si budú môcť vybrať hybridný systém ako voľbu, zatiaľ čo nehybridné vozidlá budú stále k dispozícii.
Okolo ¼ áut bude plne elektrických, bez spaľovacieho motora, do konca nasledujúcej dekády, tvrdí ďalej Palmer.
Spoločnosť prechádza zmenou, ktorá prichádza po rokoch finančnej straty, s účelom dosiahnuť finančnú stabilitu a zabezpečiť svoju budúcnosť.
Minulý týždeň spoločnosť zvýšila svoje očakávania zisku pre tento rok potom, čo za prvú polovicu tohto roka dosiahla zisk pred zdanením v hodnote 21,1 milióna libier.
Zmena taktiež zahŕňa obnovenie rady športových vozidiel a vyrábanie nových športových sedanov, ktoré majú konkurovať Ferrari a SUV do roku 2023.
Niektoré z týchto nových áut budú obsahovať hybridnú technológiu. Aston vyrobí svoje prvé kompletné elektrické vozidlo, Rapid-e sedan, v roku 2019.
Namiesto toho, aby si spoločnosť kúpila elektrický systém od svojho technologického partnera Daimler, ktorý v súčasnosti dodáva motor V8 a niektoré z elektrických súčiastok, Aston sa radšej rozhodol vybudovať elektrický riadiaci systém sám.
„Potrebujete udržať kľúčovú technológiu vo vnútri spoločnosti. Preto vyrábame náš vlastný motor V12. Veríme, že elektromobily sú kľúčovou technológiou a preto ich chceme vytvárať sami,“ tvrdí Palmer.
Spoločnosť plánuje nakúpiť elektrické články v zahraničí, má však ambície vyrobiť elektromotory vo Veľkej Británii.
Nový športové vozidlo, ktoré má konkurovať Ferrari, bude pravdepodobne obsahovať motor V6, ktorý je menší ako klasický V8 a V12, a má menšie finančné poplatky na trhu ako je Čína.
zdroj fotografie: ft.com
zdroj: ft.com, zdroj titulnej fotografie: ft.com