Tesla konečne začala dodávať Model 3 vo významnejších číslach. A v skratke, nesklamala. Spoločnosť si zachováva rovnakú kvalitu, ako pri svojich predchádzajúcich modeloch. Poďme sa teda pozrieť na jednotlivé časti a zistiť, čo všetko nová Tesla ponúka.
Dizajn
Množstvo ľudí zdieľalo fotky o nekonzistentných medzerách v paneloch karoséria . Pokiaľ ste však vodič, ktorému záleží na celkovom dizajne a pocitu z jazdy spolu s technológiou, tento detail si nebudete všímať.
Veľa ľudí si to však všimlo a môže sa to zdať ako znak zanedbaného výrobného procesu, pričom majú dojem, že pokiaľ niečo nepasuje, auto môže mať problém s jazdou.
Prvá dostupná verzia Modelu 3 však nemá žiadne významné problémy s medzerami v paneloch karosérie.
Pôvodná verzia Modelu S mala taktiež rovnaký problém, ako však Tesla vyrábala viac a viac týchto áut, problém zmizol. Množstvo ľudí si myslelo, že to isté sa stane s Modelom 3, kedy prvé vyrobené autá budú mať problémy, avšak neskoré už nie.
Skutočnosť, že tieto prvé autá nemajú problémy, ukazujú, že Tesla sa nielen zlepšuje vo výrobe Modelu S, ale celkovo vyrába lepšie autá.
Zážitok z jazdy
Poďme na samotnú jazdu. Prvé, čo si všimnete je, že ovládanie je skvelé. Z auta máte pocit, že je veľmi dôrazné a extrémne responzívne pri zatáčaní a oveľa viac mrštné než Model S, vďaka svojej váhe, ktorá je nižšia než 1000 libier (453 kg). Zatáčanie v športovom móde je perfektné a responzívne. K dispozícii je aj komfortný a štandardný mód, pokiaľ preferujete ľahšiu váhu na volante.
Akcelerácia je podobná ako pri 70D. Regeneratívne brzdenie je silné, avšak o niečo slabšie ako Chevy Bolt. Je však možné, že v budúcnosti bude silnejšie vďaka pohonu na všetky štyri kolesá.
Čo sa týka dojazdu, ten sa priemerne pohybuje na úrovni 305 míľ 490 km). Oficiálny dojazd je uvádzaný ako 310 míľ (498 km), ktoré môžete dosiahnuť pri snahe a správnych podmienkach
Zadné veko auta je pomerne vysoké, čo významne ovplyvňuje spätný pohľad pri cúvaní. Pokiaľ ste človek, ktorý rád sedí v aute nízko, tu vám to môže prekážať, obzvlášť v noci, kedy to môže zakryť predné svetlá za vami nasledujúceho auta, čím sa stane takmer neviditeľným.
Počas jazdy však môžete využívať zadnú kameru, pričom dotyková obrazovka umožňuje posunúť si tlačidlo do čo najpohodlnejšej polohy, aby ste ho mali stále na dosah. Špekuluje sa, že práve zadná kamera vynahradzuje práve príliš vysoký zadok auta.
Komfort
Interiér je dostatočne veľký. Priestory pre hlavu a nohy poskytujú dostatočné miesto pre väčšinu šoférov. V rámci šírky, s tromi tesne podpriemerne vysokými pasažiermi vzadu, by mal byť priestor tak akurát, presne ako očakávate od sedana.
Auto je veľmi tiché a to aj pri vysokej rýchlosti. Bluetooth hovory sú veľmi jasné a ľahké na pochopenie pre vodiča i pre osobu na druhej strane hovoru.
Technológia
Dotyková obrazovka je menšia a taktiež má menej funkcií ako Model S alebo X, je však viac responzívna na dotyk a má pohotovejšie používateľské rozhranie. Prepnutie z mapy ulíc na satelitné snímky sa deje takmer okamžite, pohyb a približovanie po mape je jednoduché a nie je žiadne zamŕzanie pri používaní tlačidiel dotykovej obrazovky.
Toto je dobré, pretože rozhranie dotykovej obrazovky si vyžaduje viac pozornosti než fyzické tlačidlá, pričom zamŕzanie zvyšuje čas nepozornosti vodiča na momentálnu dopravnú situáciu, takže minimalizovanie zamŕzania je veľmi dôležité a Tesla zvládla skvelú prácu pri Modeli 3.
Tlačidlá na volante slúžia na viacero účelov, hoci niektoré funkcie chýbajú. V Modeli S bolo možné nastaviť rýchlosť fúkania klimatizácie a ďalšie nastavanie na pravom scroll, avšak táto funkcia pri Modeli 3 chýba.
Dúfa sa, že táto aktualizácia bude dodaná skoro, pretože momentálne pravé skrolovacie kolečko toho nerobí veľa. Vie však aktivovať hlasové príkazy a ich responzívnosť sa významne zlepšila.
Chyby
Je to auto v skorej produkcii, takže bude mať niekoľko chýb, ktoré boli ohlásené na facebookovej stránke Model 3 Road trip. Jedným z nich môže byť audio systém, ktorý vytvára praskacie zvuky po zložení bluetooth hovoru, ktorý sa dá vyriešiť reštartovaním obrazovky po podržaní tlačidla na volante na pár sekúnd. Tesla však určite tento a iné problémy bude do budúcna riešiť.
Zhrnutie
Je množstvo detailov, ktoré v týchto dojmoch chýbajú, tie budú doplnené v recenzii. Tesla skutočne urobila množstvo dizajnových funkcií správne.
Fanúšikovia elektromobilov strávili posledné roky so zvláštnym mixom nadšenia, dúfania a nervozity, kedy chceli aby Model 3 bol všetko v čo dúfali, avšak báli sa, že to z rôznych dôvodov nevyjde. Z prvých dojmov to však Tesla dokázala. Auto je skvelé. A vy si môžete vydýchnuť.
zdroj fotografie: wikimedia.org
zdroj: electrek.co, zdroj titulnej fotografie: electrek.co