Ako sa k elektromobilite stavajú veľmoci sveta

0
1380

Vo svete sa dejú veľké zmeny, ktoré nenechajú na seba dlho čakať. Pozrime sa spoločne na krátky prehľad veľmocí sveta a ich aktuálny stav elektromobility.

Veľká Británia:

Britská vláda sa rozhodla do roku 2040 zakázať predaj áut s benzínovým a naftovým motorom. O ďalších 10 rokov neskôr by sa mali prestať taktiež predávať hybridy a všetky nové autá by už mali byť výhradne na elektrický pohon. Na investície do hromadnej dopravy chcú Briti dať v najbližšej dobe 200 miliónov libier (220 mil. eur). K čistejšiemu ovzdušiu by mali prispieť tiež poplatky, ktoré chce Londýn od šoférov naftových áut vymáhať na najfrekventovanejších cestách.

Francúzsko:

 Francúzsko zakáže od roku 2040 predaj všetkých benzínových a naftových automobilov. Zámer predstavil na začiatku júla 2017 minister životného prostredia Nicolas Hulot. Podľa neho bude navyše štát Francúzov motivovať k výmene starého vozidla za ekologickejšiu variantu zavedením šrotovného.

Nemecko:

V Nemecku začali bojovať proti dieselovým motorom. Od začiatku budúceho roku sa šoféri áut na naftový pohon nedostanú do centier niektorých miest. Zákaz vjazdu zavedú v Štutgarte, Mníchove a Hamburgu. Nemecká vláda už skôr vyhlásila cieľ mať do roku 2020 na cestách milión elektromobilov. Už teraz však pripúšťa, že sa ho kvôli pomalému budovaniu dobíjacích staníc zrejme nikdy nepodarí naplniť.

India:

Ešte skôr než vo Veľkej Británii a Francúzsku sa neekologických motorov chcú zbaviť v Indii. Autá na naftu a benzín sa tu nebudú môcť predávať už od roku 2030. Súčasná vláda sa rozhodla v rámci podpory elektromobilov v nasledujúcich troch rokov vybudovať rozsiahlu sieť dobíjacích staníc.

Nórsko:

V Nórsku, ktoré patrí medzi ropné veľmoci, chcú zakázať predaj iných ako elektrických vozidiel už do roku 2025. Vodiči elektromobilov už dnes môžu v Nórsku využívať celú radu výhod. Môžu napríklad jazdiť v pruhu pre autobusy alebo nemusia platiť mýtne. Elektromobily sú navyše zaťažené omnoho nižšou daňou než varianty so spaľovacími motormi.

Čína:

Peking plánuje zaviesť kvóty na počet predaných elektromobilov. V budúcom roku by sa ich na čínskom trhu malo predať aspoň 8 percent. Do roku 2020 kvóta vzrastie na 12 percent. Pôvodná švédska automobilka Volvo, ktorá je už od roku 2010 súčasťou čínskeho koncernu Geely, už na túto reguláciu reagovala. Zástupcovia firmy oznámili, že od roku 2019 budú uvádzať na trh len elektromobily alebo hybridy. Spaľovacie motory bude firma montovať len do starších modelov.

Zdroj: NetCarShow.com