220 míľová Tesla Model 3 vs 225 míľový Nissan Leaf. Ktoré auto vyhrá?

0
613

Objavilo sa niekoľko správ, že 2019 Nissan Leaf má mať 225 míľ (362 km) dojazdu, čím prekoná Tesla Model 3 o 5 míľ (8 km). Tým by sa Leaf dostal na 5. miesto elektromobilov s najdlhším dojazdom, čím by bol pred ním iba Tesla Model S, Model X, Model 3 s dlhším dojazdom a Chevy Bolt.

Hoci dojazd nie je všetko, je to veľmi dôležitá vlastnosť pri predaji elektromobilov. Každé významné zvýšenie v dojazdu vyústi v rovnako významnom zvýšení v predaji. Takže, ako by mohol 2019 Nissan Leaf konkurovať Tesle Model 3?

To samozrejme ešte nevieme na istotu povedať, je však zopár faktorov, ktoré je treba posúdiť.

Tesla Model 3 bude jednoznačne benefitovať zo širokej, dobre integrovanej, spoľahlivej, dobre vytvorenej sieti super rýchlych nabíjacích staníc. Predchádzajúce výskumy potvrdili, že ide o kritickú požiadavku pre množstvo EV vodičov pri ich ďalšej kúpe.

zdroj fotografie: cleantechnica.com

Na druhej strane, je však množstvo ľudí, ktorí nevyžadujú verejné nabíjanie. Ide o významnú výhodu pre Teslu, hoci Nissan má taktiež vlastnú nabíjaciu sieť CHAdeMo pre rýchle dobíjanie, ktorá sa neustále zlepšuje.

Značka Tesly sa zdá byť v týchto najhorúcejšou témou v diskusiách. Ľuďom pripomína Apple z čias, kedy bolo Apple menšie. Bez pochyby je také silné povedome o značke veľkým dôvodom, prečo si približne 500 000 ľudí zarezervovalo Tesla Model 3 vyše rok pred doručením.

Avšak, neznamená to ešte, že je Tesla za vodou. Množstvo ľudí na ulici vám nebude vedieť povedať, čo Tesla robí alebo predáva. Opýtajte sa však, čo predáva Nissan a ľudia to budú vedieť. Ľudia stále kupujú a budú kupovať autá od tradičných automobiliek. Otázkou ostáva, ako veľmi ich pritiahne Nissan LEAF potom, čo zistia ako sa mu darí v porovnaní s tradičnými autami?

Taktiež, niektoré vlastnosti Nissan Leaf budú horšie v porovnaní s Modelom 3, (ako napr. akcelerácia z 0-100 km/h za 6,5 sekúnd v porovnaní s 5,6 sekundami alebo 100+ kW dobíjanie na obmedzených rýchlo nabíjacích staniciach v porovnaní s 120 + kW dobíjaním na rozšírenej sieti) čím sa časť kupujúcich potenciálne presunie k Modelu 3 a taktiež k nižšej cene.

Pri cene 2019 Nissanu Leafu v odhalených dokumentoch bola iba napísané „oznámi sa“, takže sa nevie, či LEAF s väčším dojazdom bude za 30 alebo 50-tisíc dolárov (24 936 – 41 561 eur), alebo bude mať luxusnejšiu verziu s cenou ako Tesla Model 3, môžeme však byť istý, že 225-míľový (362 km) Leaf so systémom ProPILOT nebude mať príliš odlišnú cenu ako Tesla Model 3 s autopilotom a 220 míľami (354 km).

Ktorý iný elektromobil ponúka taký dojazd, výhody elektrického riadenia, polo-autonómnu technológiu a dostupnosť? Koľko zákazníkov pochopí konkurenčnú výhodu Leafu v porovnaní s Modelom 3? Koľko financií vloží Nissan do marketingu?

Odhadnúť predaje 2019 Leafu sú výzvou, predovšetkým, keď nepoznáme cenu. Očakáva sa 400 000 až 500 000 dodaní Modelu 3 v roku 2019. Na základe toho a predchádzajúcich predajov Leafu sa môže predpokladať 200 000 predaných Leafov v roku 2019. Koľko % u Tesly bude tvoriť štandardná verzia a nie výkonnejšia s väčším dojazdom, sa nevie. Môžeme však očakávať, že väčšinu predajov 2019 Leafu bude tvoriť Leaf s dlhším dojazdom, nič však nie je isté.

zdroj fotografie: cleantechnica.com

zdroj: cleantechnica.com, zdroj titulnej fotografie: cleantechnica.com