EV Volumes prednedávnom zverejnilo zaujímavé štatistiky spolu so zaujímavým grafom ukazujúcim predaje plug-in elektromobilov za roky 2011-2016 v USA, v rámci jednotlivých štátov.
Ako graf ukazuje, väčšina predajov plug-in elektromobilov v USA bolo v Kalifornii, pričom Georgia, Washington, New York, Florida a Texas tvoria chudokrvný predvoj.
Avšak, predpokladá sa, že spustenie Tesla Model 3 a nedávne spustenie Chevy Bolt EV a Toyota Prius Prime by mali pomôcť k zvýšeniu predajov nielen iba v Kalifornii. Musíme si však počkať a zistiť.
EV Volumes k tomuto pridáva trochu kontextu:
„Takmer 50 % plug-in predajov je stále v Kalifornii. Ďalších 9 štátov s ZEV (zero emission vehicle) mandátmi (Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island, Vermont) tvoria dokopy 13 %. Údaje ukazujú akumulované predaje medzi januárom 2011 a októbrom 2016.
10 ZEV štátov typicky tvorí 28 % celkového predaja automobilov, avšak ich predaje plug-in automobilov tvoria okolo 62 %. V roku 2015/2016 bol podiel plug-in automobilov v týchto 10 ZEV štátoch o 4-5x vyšší než v štátoch USA bez ZEV cieľov. S celonárodnou adopciou PEV ako v ZEV štátoch, by predaje plug-in áut boli minimálne 2x vyššie ako v súčasnosti.“
Zaujímavé údaje. Nemôžeme sa spoliehať, že úroveň adopcie bude niekedy v najbližšej dobe skutočná, avšak autá ako Chevy Bolt, Toyota Prius Prime alebo Tesla Model 3 môžu k tomuto výsledku dopomôcť.