Dyson sľubuje, že jeho prvé auto nebude ďalší typický elektromobil. Má byť odvážne, radikálne a iné. Takže, aké teda bude?
Inovatívny britský výrobca elektrických spotrebičov prednedávnom oznámil, že vyvíja „radikálne odlišný“ elektromobil, ktorý pôjde do predaja v roku 2020.
Spoločnosť investuje 2 miliardy libier (2,23 miliardy eur) a má vyčlenený vyše 400-členný tím. Detaily o povahe auta sú však neznáme. Sir James Dyson napísal v e-maily svojim zamestnancom:
„Konkurencia pre novú technológiu v automobilovom odvetví je veľká a my musíme urobiť všetko preto, aby sme udržali vlastnosti nášho vozidla utajenými.“
Aj napriek tomu, je možné predvídať niektoré návrhy, ako elektromobil Dysonu môže vyzerať, keďže samotný Dyson povedal:
„Nemá zmysel robiť niečo, čo vyzerá ako všetko ostatné. Nie je to športové auto a nie je veľmi lacné.“
Na základe týchto nie nepodstatných vodítok a ďalších informácii vytvoril Autocar projekciu toho, ako Dyson EV môže vyzerať a aké budúce funkcie môže mať.
zdroj fotografie: autocar.co.uk
Batéria a nabíjacia technológia
Odstrániteľný kazetový štandardný akumulátor s rôznymi kapacitami a cenami, umiestnený v prednej prepážke s dvojitým plášťom. Batéria vytiahnuteľná pomocou zdvíhacieho mechanizmu z krytého otvoru pred čelným sklom. Akumulátor je konštrukčný a uzamkne sa do priedelu, čím poskytne značnú dodatočnú torznú pevnosť.
Pevná batéria vyvinutá dcérskym podnikom Dakson Sakti3. Batéria je ľahšia a energeticky hustejšia ako lítium-iónové balenia a potrebuje iba málo chladenia, čím ďalej znižuje hmotnosť a potrebu riadiacich systémov. Batéria ponúkaná v dvoch dojazdoch, ktorý vyhovuje krátkodobým a dlhodobým používateľom a ponúka nižšiu základnú cenu.
Solárny strešný panel. Solárne panely v polo-horizontálnych oblúkoch zadných kolies a kapoty. Solárne panely používané na pohon HVAC, keď je vozidlo v pokoji a diaľkovo naprogramované na zohrievanie alebo chladenie pred použitím.
zdroj fotografie: autocar.co.uk
Hnacie ústrojenstvo a jazda
Dva vysokovýkonné elektromotory Dyson poháňajú predné kolesá a zdvojnásobujú sa ako generátor. Menší motor/generátor pre zadné kolesá na zvýšenie regenerácie výkonu a zabezpečenie pohonu všetkých kolies na čiastočný úväzok.
Vysoko profilované pneumatiky pre lepšiu jazdu. Pneumatiky samo farbené v Dysonovo šedej farbe.
Úzke, ľahké kolesá znižujúce hmotnosť, zotrvačnosť, hluk na ceste a náklady na výmenu a zlepšujú polomer otáčok.
Exteriér a karoséria
Systém čistenia čelného skla Dyson Airblade. Vyhrievané plátno vyčistené vzduchovými tryskami s rýchlosťou 400 mph (643 km) s funkciou umývania vodou. Podobný systém využívaný pri zadnom okne.
Kompozitné, jednofarebné, neštrukturálne, vonkajšie panely. Kožené panely pripevnené k vnútorným rámom pomocou suchého zipsu. Vozidlo je ľahkým, univerzálne rodinným autom s čistým, náhradným a funkčným dizajnom, avšak žiadna riedkosť alebo úžitkovosť.
Prvotriedne prevedenie podčiarkuje prémiové ceny, ktoré prinášajú hodnotu aj prostredníctvom inteligentného dizajnu.
Auto je 4,1 metrov dlhé, 1,75 metrov široké a 1,5 metrov vysoké.
Celkový dizajn, ktorý je tvarovaný mantrou „forma slúži funkcii“, rovnako ako u všetkých produktov spoločnosti Dyson.
Ľahká zložená štruktúra jadra. Skrutkový hliníkový predný rám pre prenášanie motora, meniča a odpruženia. Zadný podvozok na zavesenie namontovaný na zníženie hluku v cestnej premávke.
zdroj fotografie: autocar.co.uk
Interiér
Kabína sa zužuje smerom dozadu, aby zlepšila aerodynamický vzhľad a vytvorila polopriepustné oblúky zadných kolies. Vývoj vonkajšej kože a podlahy je silne ovplyvnený inteligenciou Dysonovej inteligentnej manipulácie vzduchu.
Predné sedadlá s pevnou polohou majú kompozitné rámy, ktorých vonkajšia konštrukcia sa zdvojnásobuje ako spodný stĺpik B na ochranu proti bočnému nárazu a poskytuje zámky pre dvere vozňa a horné upevnenie bezpečnostných pásov vpredu. Sedáky sú sedadlá s nastaviteľnými vzduchovými čerpadlami pod tkaninou alebo koženým čalúnením. Konvenčné ľahké zadné sedadlá majú rozdeľovacie zariadenie 60/40.
K dispozícii sú elektricky nastaviteľné pedále a štyrikrát nastaviteľný stĺpik riadenia. Systém vykurovania a vetrania je vyvinutý z technológií Dyson Airblade. Klimatizácia čerpá nízky prúd a čistička vzduchu je voliteľná.
Kompaktná palubná doska je vybavená priestorovo efektívnym systémom HVAC a štýlom centrálneho tabletu Tesla. Kľúčové merania prístrojov, navigácia a upozornenia sú poskytované head-up displejom.
Dyson elektromobil tak, ako si ho predstavuje Autocar:
zdroj fotografie: autocar.co.uk
zdroj: autocar.co.uk, zdroj titulnej fotografie: autocar.co.uk