Štúdia ukázala, že elektromobily emitujú o 50 % menej skleníkových plynov než dieselové autá

0
2049

Elektromobily emitujú signifikantne menej skleníkových plynov počas svojho životného cyklu než naftové motory, dokonca aj keď sú poháňané energiou s najvyšším obsahom uhlíka.

Belgická VUB univerzita zistila, že v Poľsku, ktoré využíva vysoké objemy uhlia elektromobily produkujú o ¼ menej emisií než diesele počas svojej doby životnosti.

Redukcie CO2 v najčistejšej európskej rozvodnej sieti v Švédsku dosiahli neuveriteľných 85%, čo je o polovicu viac než západné krajiny ako Veľká Británia.

„V priemere, elektromobily budú do roku 2030 emitovať o polovicu menej CO2 emisií než naftové autá,  vrátane s ich výrobnými emisiami. Posledný rok čelíme množstvu falošných správ o elektrifikácii, avšak v tejto štúdii môžete vidieť, že i v dnešnom Poľsku je pre klímu viac výhodnejšie jazdiť na elektromobile, než na dieseli “ tvrdí Yoann Le Petit, hovorca pre T&E think tank, ktoré poverilo štúdiu.

Nová štúdia využíva odhadované emisie Poľska – 650 g CO2/kWh, čo je o významne menej než kalkulácie vykonané minulý rok európskou komisiou Joint Research Centre.

Odhalenia budú vítané v Bruseli, kde boli nové emisné štandardy pre rok 2030 odhalené v novembri, spolu s potenciálnymi a radikálnejšími návrhmi.

Miguel Canete, komisár pre zmenu klímy Európskej Únie, tento mesiac na pôde európskeho parlamentu povedal:

„Jedna možnosť, na ktorú sa pozeráme je mandát pre zabezpečenie minimálneho podielu nízko-emisných vozidiel pre spotrebiteľov a nulovo emisných áut pre výrobcov.“

V súčasnosti je iba 1,7 % nových predaných vozidiel v Európe elektrických a niektorí predstavitelia EU sa pýtajú, či má Európa dostatočný prístup k lítiu na vytvorenie 5-10 % podielu elektromobilov na trhu v blízkej budúcnosti.

„Nemôžete mať masové rozšírenie elektromobilov, keďže tu nie sú žiadne továrne na vyrábanie batérii. V akomkoľvek prípade, keď vezmete do úvahy emisie z výroby batérii a dodávky elektriny, ich skleníkové emisie nie sú príliš atraktívne,“ povedal jeden zdroj z EÚ.

VUB štúdia tvrdí, že zatiaľ čo dodávka potrebných kovov ako je lítium, kobalt, nikel, grafit a ďalšie vzácne prvky Zeme by mali byť pozorne sledované a diverzifikované, nemalo by to obmedzovať prechod na ekologickejšiu prepravu.

Štúdia taktiež zistila, že zlepšovaním batériovej technológie a väčším vstupom obnoviteľných zdrojov do elektrickej rozvodnej siete by sa emisie z produkcií batérii mohli znížiť o 65 %.

zdroj fotografie: pixabay.com

zdroj: theguardian.com, zdroj titulnej fotografie: theguardian.com