Automobilový priemysel sa opäť snaží spomaliť rozšírenie elektromobilov. Doslova všetky spoločnosti okrem Tesly poslali žiadosť čínskej vláde v snahe drasticky znížiť mandát pre vozidlá s nulovými emisiami, tzv. ZEV (zero-emission vehicle).
Čína, ktorá je najväčším výrobcom áut na svete, zaviedla agresívny ZEV mandát, ktorý by donútil automobilky aby 8 % predaných áut vozidlá do roku 2018 tvorili ZEV. Toto číslo sa zvýši na 12 % do roku 2020.
Nemecký magazín WirtschaftsWoche oznámil, že Americká automobilová politická rada (AAPC), ktorá reprezentuje Chrysler/Fiat, Ford a GM. Európska asociácia automobilových výrobcov (ACEA) zastupujúca európske automobilky, Japonská asociácia automobilových výrobcov (JAMA) a Kórejská asociácia automobilových výrobcov (KAMA) poslali spoločný list čínskemu ministrovi priemyslu a informačných technológii, kde žiadajú o signifikantné zmeny tohto mandátu.
„Keďže všetci máme spoločné obavy ohľadom nových ZEV pravidiel, spojili sme sa a ponúkame s najväčším rešpektom 6 odporúčaných zmien, ktoré adresujú tieto obavy. Zároveň stále spĺňajú ciele týchto pravidiel a ďalších súvisiacich rozhodnutí,“ píše sa v liste.
„6 odporúčaných zmien“ zahŕňa predĺženie mandátu o 1-3 roky spolu s prehodnotením pokút pri nedodržaní kvót. Zavedenie možnosti nepredávať iba čisto elektrické autá ale taktiež plug-in hybridy a prakticky oslabiť celý mandát v snahe nevyrábať požadované množstvo elektromobilov.
Nie je to po prvý raz, čo sa automobilový priemysel spojil v snahe oslabiť rozšírenie elektrických áut. Takmer na vlas rovnaká situácia sa stala v pokuse zablokovať nové štandardy spotreby paliva EPA v USA.
Čo sa často v tejto konverzácii nespomína je fakt, že automobilový priemysel je v tomto prípade jediná vec, o ktorú ide. Automobilky v podstate žiadajú od čínskej vlády, aby ich nechala predávať svoje autá v krajine dlhší čas bez toho, aby boli pokutované.
Čína má veľký problém so znečistením ovzdušia, ktoré údajne spôsobuje 4 000 úmrtí každý jeden deň. Iniciatívnou časťou vládnej kampane je redukcia znečistenia ovzdušia v mestách a jeho dopadu na zdravie obyvateľov.
Krajina taktiež adresuje environmentálny problém pridaním obnoviteľnej energie rýchlejšie ako akákoľvek iná krajina. Toto je však pre automobilky príliš rýchle. Hoci väčšina z nich potvrdila, že elektromobily sú budúcnosťou odvetvia, tieto činnosti svedčia, že si taktiež myslia niečo iné.
zdroj: electrek.co, zdroj titulnej fotografie: rediff.com