Tzv. vertikálne spojenie dvoch firiem je, zdá sa, výhodné, lebo kontrola každej jednej časti procesu výroby dokáže zaručiť zachovanie kvality. Nie vždy je to však tá správna cesta, ktorou by sa mali koncerny uberať.
Dobrým príkladom je automobilka Nissan, ktorá možno zariskuje a bude predávať elektromobily. Bude to však robiť s vedomím, že nakupuje súčiastky od niekoho iného.
Ako vo svojich stanoviskách uviedli agentúra Reuters a japonské noviny Nikkei, Nissan rokuje so spoločnosťou Panasonic o predaji svojho väčšinového podielu v Automotive Energy Supply Corporation.
Po tom, ako v Nissane zaznamenali priemerné tržby, ktoré im ďalej nedovolili pokročiť s výrobou batérii do elektromobilov v takej miere, aby sa znížili náklady, prišli s myšlienkou, že bude ekonomickejšie jednoducho kupovať batérie od externého dodávateľa. Inšpiráciu mohli nájsť u firmy AESC, ktorá za zaoberá predajom lítiovo-iónových batérií do elektromobilov.
Ôsmeho augusta sa v denníku Nikkei objavilo tvrdenie, ktoré spoločnosť napadlo. Vedenie spoločnosti však toto tvrdenie dementovalo vo svojom mailovom stanovisku s tým, že ide o špekuláciu a od nich žiadne podobné stanovisko nevzišlo.
Ako ďalej uviedli popredný predstavitelia Nissanu, v automobilke sa stále snažia prísť s čo najlepšími možnými zdrojmi pre elektromobily, aby uspokojili svojich zákazníkov, čo sa prejavuje aj v tom, že neustále prehodnocujú svoju obchodnú stratégiu s cieľom vytvoriť ideálne výrobky a ideálne podnikateľské prostredie.
Panasonic v súčasnosti dodáva batérie pre Tesla Motors. Spomínané spoločnosti spolu rozbehnú projekt v stále známejšom gigantickom výrobnom komplexe – Gigafactory v americkej Nevade.
Tento koncern bude predstavovať najväčšiu továreň na výrobu autobatérii na svete. Za plnej prevádzky sa v Gigafactory vyrobí dostatok batérii na pokrytie požiadaviek z Tesly, ktoré predstavujú päťstotisíc automobilov v priebehu dvoch rokov.
Zdroj: cnet.com