Recenzia: 2018 Nissan Leaf

0
1717

2018 Nissan Leaf je preštylizovaná verzia najlepšie predávaného elektromobilu na svete. Tento rok elektromobil získal nový dizajn pre exteriér a interiér, viac dojazdu, niekoľko aktívnych bezpečnostných funkcií a cenu o niečo nižšiu než minuloročný model. Vysoko revidovaný elektromobil prichádza v troch úrovniach: základný Leaf S, stredný Leaf SV a najvýkonnejší Leaf SL.

Štýl

Nový Leaf má modernejší tvar a má na sebe viac štandardného plechu. Kompaktný 5-dverový hatchback teraz zdieľa množstvo štylistických podnetov od predchádzajúcich dizajnov Nissanu. Iba zásuvka na nose prednej časti auta a voľba pohonu v tvare hríbu vo vnútri naznačuje, že ide o elektromobil. Týmto dizajnom zaujme veľa kupujúcich, ktorých predchádzajúci Leaf odradil svojim zreteľne odlišným, polarizačným dizajnom.

Mimo toho sa od iných Nissanov neodlišuje, obsahuje prvky crossoveru Murano miešaného s malým tvarom hatchbacku vrátane tzv. plávajúcej strechy, šesťhranných zadných svetiel a hlbokého mriežkového panelu v tvare V.

Vo vnútri je aktualizovaný dizajn oveľa viac konvenčný a príjemný. Krajší materiál a mäkký povrch nahradili predchádzajúci plast, zatiaľ čo modré šitie na sedadlách, volant a prístrojová doska jemne vyznačujú pokročilejšiu technológiu.

Jediným viditeľným znakom elektrického pohonu je voľba pohonu v tvare hríbu. Mimo toho by si pasažier mohol nastúpiť do auta a myslieť si, že si sadol do novej, krajšej verzii Sentra kompakt, ktorá je počas jazdy jemnejšia a tichšia.

zdroj fotografie: thecarconnection.com

Výkon

S 110 kilowattmi (147 koní) má nový Leaf značne viac výkonu na svojich predných kolesách, než jeho predchodca. Pre porovnanie, Leaf z roku 2017 má iba 80 kilowattov (107 koní).

Motor je poháňaný 40 kWh lítium-iónovou batériou nachádzajúcou sa pod podlahou kabíny, kde okupuje rovnaké množstvo ako 24 kWh batéria originálneho Leafu z roku 2011, čím získame predstavu ako veľmi sa elektromobily zlepšili počas 7 rokov. Onboard nabíjačka ostáva na 6,6 kilowattoch, s 50-kw CHAdeMO DC rýchlo nabíjaním, ktoré nabije batériu za 40 minút na 80 %.

Nissan tvrdí, že s použitím domáceho 120 voltového domáceho prúdu trvá plné nabitie 16 hodín, zatiaľ čo pri 240 voltovom nabíjaní je to o polovicu menej, 8 hodín.

Zopár ľudí, ktorí auto otestovali tvrdia, že Leaf má výbornú akceleráciu z miesta, avšak pridaný výkon motora a kapacita batérie sú najviac evidentnými na diaľnici. Prvej generácii Leafu dochádzal dych pri 50-60 míľach (80-96 km), najnovší model má však oveľa viac účinnejšiu akceleráciu nad 50 míľami (80 km), čím vedie k väčšiemu sebavedomiu v doprave na diaľnici.

2018 Leaf prichádza štandardom, ktorý Nissan nazýva „e-Pedal,“ ktorý poskytuje to, čo skúsení šoféri nazývajú „jedno-pedálové jazdenie“ prostredníctvom zvýšeného regeneratívneho brzdenia. Je o niečo jemnejšie, než u Chevy Bolt EV, a oveľa viac než ako tuhý, náhly pocit pri BMW i3, pričom sa dá povedať, že Nissan urobil dobrú prácu ponúknutím funkcie, ktorú väčšinu šoférov ocení pre pokojnejšiu jazdu.

Mimo toho, Leaf ostáva predvídateľným hatchbackom s pohonom na predným náhonom s nízkou hmotnosťou, čím mu dodáva decentné držanie na ceste. Mierne znecitlivený pocit vo volante sa nezmenil, je však oveľa tichší pri vyšších rýchlostiach.

zdroj fotografie: thecarconnection.com

Komfort a kvalita

Predné sedadlá sú pohodlné, je tu dostatok miesta pre hlavu a ramená, a s batériou pod podlahou umožňuje výška sedadiel ľahké nastúpenie a vystúpenie. Pri zadnom sedadle cítiť, že má tenšiu výplň a pretože je umiestnený na hornej strane časti batérie, je vysoké, kvôli čomu je operadlo sklonené pod oveľa väčším uhlom, než niektorým môže pripadať pohodlné. Môžeme predpokladať, že väčšina Leafov nebude použitá na prepravu 4 osôb, avšak 4 ľudia sa tu môže usadiť bez problémov.

zdroj fotografie: thecarconnection.com

Bezpečnosť

2018 Nissan Leaf nebol oficiálne otestovaný NHTSA alebo IIHS, takže na výsledky si budeme musieť počkať.

Každý Leaf prichádza so štandardným upozornením na prednú kolíziu a automatické núdzové brzdenie so zadnou kamerou. K voliteľným funkciám patrí monitorovanie slepých bodov, aktívna kontrola jazdného pruhu, upozornenie na zadnú krížovú premávku, adaptívny tempomat a pridanie detekcie chodcov k automatickému brzdeniu.

Nový Leaf bude taktiež prvým autom, ktoré získa tzv. ProPilot asistenta, tretí a najpokročilejší typ autonómie. Je to efektívne prispôsobivý tempomat spárovaný s aktívnym riadením jazdného pruhu. V počiatočných testoch funkcie bol systém efektívny vo vysokých rýchlostiach, hoci potreboval niekoľko príkazov na začatie a trvalo mu niekoľko sekúnd, kým prevzal kontrolu.

Jazdci musia ostať pozorní najmä v situáciách, kedy sa jedného pruhu vzíde do dvoch alebo keď sa značenie jazdného pruhu zmení, poprípade zmizne, kvôli tomu, že auto potrebuje vedieť, ktorú voľbu si má zvoliť, alebo ho usmerniť v správny smer, pokým nenabehne zase značenie. Nissan vyžaduje od vodiča, aby udržoval ruky na riadidle pre všetky krátke intervaly. V bežnom kontexte, ide v skutočnosti o 2. úroveň autonómie.

zdroj fotografie: thecarconnection.com

Funkcie

Najnovší Leaf prichádza v troch verziách – základný S, stredný SV a najpokročilejší SL. Všetky verzie budú mať tempomat, bezkľúčové zapaľovanie a automatické ovládanie klimatizácie.

Základný Leaf S, ktorý sa bude predávať tesne nad 30 000 dolármi (25 500 euro), môže byť identifikovaný svojim 16-palcovými oceľovými kolesami pokrytými plastovými krytmi kolies. Má 5-palcový statický displej pre audio systém, ktorý má 4 reproduktory a zahŕňa taktiež aj AM/FM/satelitné rádio, Bluetooth párovanie a USB port pre smartfón.

Nabíjací balík s rýchloupínacím portom CHAdeMO a nabíjacím káblom s napätím 120/240 voltov je voliteľný, rovnako ako balík pre každé počasie s vyhrievanými prednými sedadlami, volantom a zrkadlami, spolu so zadným vyhrievaním.

Stredný Leaf SV pridáva 17-palcové disky z ľahkých zliatin a hmlové svetlá spolu s adaptívnym tempomatom, rýchlym nabíjacím portom CHAdeMO, 7-palcovým dotykovým displejom, navigáciou, šiestimi reproduktormi pre audio systém a vstavanými systémami Android Auto a Apple CarPlay.

Voliteľný balík pre každé počasie zahŕňa tepelné čerpadlo. Technologický balík zahŕňa niekoľko vyžadovaných funkcií, ako je výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, LED svetlomety, denné svetlá, monitory na slepé miesto a výstrahu zadnej krížovej premávky, adaptačný tempomat ProPilot, aktívny ovládací prvok jazdného pruhu, detekciu chodcov pridanú do automatického núdzového brzdenia, elektronickú parkovaciu brzda a nabíjací kábel s napätím 120/240 voltov.

Najpokročilejší LEaf SL je možné identifikovať pomocou smerových svetiel na svojich vonkajších spätných zrkadlách, ako aj kožených sedadiel vo vnútri. Obsahuje väčšinu štandardných a voliteľných zariadení od verzie SV a pridáva prémiový audio systém Bose, kamerový systém s priestorovým pohľadom a nákladný kryt.

Voliteľný balík Tech zahŕňa elektrickú parkovaciu brzdu, automatické vysoké lúče, aktívne ovládanie jazdného pruhu a pridanú detekciu chodcov pre automatické núdzové brzdenie pomocou funkcie ProPilot Assist. Táto kombinácia riadenia aktívneho jazdného pruhu a adaptívneho tempomatu dodáva vozidlu to, čo je bežne definované ako úroveň 2 autonómie – schopnosť jazdiť na dobre označených diaľniciach počas podstatných časových úsekov bez vstupu vodiča, pokiaľ ruky vodiča zostanú na volante.

zdroj fotografie: thecarconnection.com

Dojazd

2018 Nissan Leaf je batériovo-elektrické auto bez výfuku. Používatelia ho pripojujú do nabíjacej stanice, zvyčajne každú noc alebo dve, aby nabili svoju palubnú batériu s kapacitou 40 kWh. Hoci je oficiálny dojazd odhadovaný na 150 míľ (241 km) a viac, Nissan ani EPA nezverejnili oficiálne fakty.

zdroj fotografie: thecarconnection.com

zdroj: thecarconnection.com, zdroj titulnej fotografie: thecarconnection.com