2018 Nissan Leaf vs Chevrolet Bolt EV: porovnanie nových elektromobilov

0
2511

Nissan Leaf a Chevrolet Bolt sú najnovšími elektromobilmi, ktoré sa radia do kategórie cenovo dostupných elektrických áut. Čo za ich dostupnú cenu môžete teda naozaj očakávať?

Chevy Bolt EV sa začal predávať minulý december, stal sa však široko dostupným až v auguste. Medzitým potenciálni kupujúci elektromobilov čakali na detaily o najnovšom Nissan Leaf, druhej generácie úspešného elektromobilu, ktorý mal premiéru začiatkom septembra.

Cena a dojazd

Dva elektromobily sú v kontraste predovšetkým v rámci ceny a dojazdu, kedy 60 kWh batéria Boltu mu dodáva 238 míľ dojazdu (383 km), čo je o 60 % viac, než 150 míľ (241 km) z 40 kWh batérie Leafu.

Cena za tento extra dojazd je však takmer až 7000 dolárov (5924 eur) – Leaf 2018 začína na 30 875 dolároch (26 133 eur), zatiaľ čo tohtoročný Bolt je ocenený na 37 500 dolárov (31 740 eur).

zdroj fotografie: greencarreports.com

Nissan predpokladá, že štartovacia cena iba kúsok vyššia o 30 000 dolárov (25 392,53 eur) presvedčí oveľa viac kupujúcich práve pre Leaf než nákladnejší Chevy, a taktiež očakáva, že predaje Leafu sa vďaka tomu celosvetovo zdvojnásobia.

Nasledujúci rok spoločnosť spustí verziu 2019 Leaf, ktorá ponúkne väčšiu, 60 kWh batériu, viac výkonu a vyššiu cenu, ktorá bude porovnateľná s Boltom.

Dizajn

Obe autá sú 5-dverové hatchbacky, ktoré v siluete ponúkajú viac, než očakávate. Zatiaľ, čo 4-dverové sedany by mali byť o kúsok aerodynamickejšie, tzv. C-čkové hatchbacky sú najčastejším segmentom vozidiel na cestách na celom svete.

zdroj fotografie: greencarreports.com

Dizajn Leafu pôsobí čerstvejšie. Línie Leafu sú prehnanejšie, ako u Boltu, avšak ani jedno auto nevyzerá divne alebo cibuľovo, ako to bolo v prípade prvej generácie Leafu.

zdroj fotografie: greencarreports.com

Zvnútra Leaf vyzerá ako masovo vyrábané auto, zatiaľ čo Bolt má zase porovnateľne pokročilejšie rozhranie dotykovej obrazovky.

Predné sedadlá Bolt však zožali kritiku za to, že sú úzke a tenké, takže sa ešte pred kúpou určite odporúčajú vyskúšať.

Výkon a pocit z jazdy

Obe autá spĺňajú očakávania, hoci 150 kilowattov (200 koní) Bolt EV sú viac výkonnejšie a rýchlejšie, než 110 kilowattov (147 koní) Leafu.

Každé auto ponúka jedno pedálové riadenie, zatiaľ čo u Leaf je viac mäkšie a jemnejšie, než u Bolt, hoci Chevrolet ponúka „regen pedál“, ktorí môžu šoféri použiť na spomalenie vozidla v štandardnom móde, čo zas na druhú stranu Leaf neponúka.

S batériou umiestnenou pod podlahou je každé auto na ceste stabilné, Bolt však zo zatáčania dodáva lepší pocit. Leaf ostáva v tomto ohľade tak trochu necitlivý, hoci je v porovnaní so svojim predchodcom v tomto lepší.

Funkcie

Bolt EV nevysvetliteľne neposkytuje adaptívny tempomat. Inžinieri tvrdia, že pri rýchlom vývinovom cykle na to jednoducho nebol čas.

Na druhú stranu, Leaf poskytuje 3 rôzne typy tempomatu, pričom najpokročilejším je ProPilot asistent, pridávajúcu kontrolu aktívneho pruhu, čím poskytuje autonómnosť 2. úrovne.

Oba elektromobily ponúkajú Android Auto a Apple CarPlay, avšak konvenčný navigačný systém ostáva voľbou pre Leaf, zatiaľ čo Bolt EV ponúka navigáciu čisto iba skrz prepojený smartfón.

Nabíjacie stanice

Leaf má 6,6 kilowattovú onboard nabíjačku, zatiaľ čo Bolt 7,2 kW. Obe autá využívajú štandardnú zástrčku, avšak ich DC nabíjanie sa odlišuje.

Nissan Leaf 2018 pokračuje s 50 kW CHAdeMO systémom používaným v Japonsku, zatiaľ čo Bolt EV ponúka 50 kW kombinovaný nabíjací systém (CCS). 

Zatiaľ, čo CCS stanice boli v minulosti menej dostupné, než CHAdeMO, medzera sa zatvára rýchlo a väčšina verejných nabíjacích staníc ponúka oboje.

zdroj fotografie: greencarreports.com

zdroj: greencarreports.com, zdroj titulnej fotografie: greencarreports.com