Ako sa elektromobily stali budúcnosťou dopravy (časť 3/3)

0
1001

A v roku 2006, plány Tesly pre elektromobil s dojazdom 200 míľ (321 km) na jedno nabitie pomohli zvýšiť kredibilitu elektrických vozidiel.

Od roku 2011 Tesla začala predávať Roadster. Auto malo síce dojazd viac než 240 míľ na jedno nabitie, stálo však viac než 100 000 dolárov (87 688,53 eur).

V roku 2010 začal Nissan s predajom Leaf

Nissan Leaf mal dojazd 100 míľ (160 km) na jedno nabitie a cenu okolo 30 000 dolárov (48 280,32 km). Auto je v súčasnosti celosvetovo najlepšie predávaným elektromobilom v histórii. Do decembra 2016 Nissan predal viac než 250 000 vozidiel po celom svete.

V júni 2012 Tesla začala s predajom svojho druhého modelu, Modelu S

Prvá verzia Model S mala 85 kilowattovú batériu a oficiálny dojazd 265 míľ (426,47 km) na jedno nabitie. Spoločnosť pôvodne chcela začať predávať Model S v roku 2011, predaj však musel počkať až do polovice roku 2012.

V októbri 2016 GM urobil veľký krok k predaju elektromobilov, keď spustil predaj Chevy Bolt, elektromobilu s dojazdom viac ako 200 míľ na jedno nabitie

Hoci má GM dlhú históriu s elektromobilmi, Bolt bol prvým elektromobilom, ktorý mal dojazd viac ako 200 míľ (321,86 km) na jedno nabitie. Chevy Bolt zvládne 238 míľ (383,02 km), stojí okolo 30 000 dolárov a má maximálnu rýchlosť 91 míľ/h (146,45 km). Auto sa dokáže nabiť naplno za 9 hodín.

Tesla začína s plánom veľkej výroby svojho prvého cenovo dostupného auta Modelu 3 už tento rok

Tesla sa spočiatku sústredila na predaj luxusných vozidiel, avšak tento rok plánuje naplno odštartovať výrobu svojho prvého cenovo dostupného auta pre širokú verejnosť. Model 3 má zvládnuť 200 míľ (321,86 km) na jedno nabitie a bude mať cenu 35 000 dolárov (30 690 eur). Spoločnosť ďalej taktiež plánuje predaj cenovo dostupného crossover, prezývaného Model Y a elektrického nákladiaku.

V rámci odpovede, tradičné automobilky ako Ford, Mercedes-Benz a Volkswagen zvyšujú svoje investície v tejto oblasti

Počas nasledujúcich rokov uvidíme niekoľko elektromobilov od tradičných automobiliek. Ford v januári oznámil, že plánuje uviesť 13 elektromobilov, vrátane hybridov v nasledujúcich 5 rokoch. Jedným z plánov je spustiť predaj plne elektrického SUV s dojazdom 300 míľ na jedno nabitie.

Mercedes a Volvo plánujú spustiť predaj elektromobilov v roku 2019, pričom Volvo plánuje prejsť na úplnú produkciu hybridov a elektromobilov od tohto roku. Volkswagen zas tvrdí, že plánuje vyrobiť svoje ID Concept SUV do roku 2020.

Stretnúť elektromobil na ceste bolo pred pár rokmi raritou. V súčasnosti to však vyzerá, že tento pocit budeme zažívať čoraz častejšie. Z čím viac možností si spotrebiteľ bude môcť vybrať, tým väčšia konkurencia bude medzi jednotlivými automobilkami panovať, vďaka čomu sa bude kvalita neustále zvyšovať.

Ďalšie časti článku si môžete prečítať tu:

Ako sa elektromobily stali budúcnosťou dopravy (časť 1/3)

Ako sa elektromobily stali budúcnosťou dopravy (časť 2/3)

Zdroj: businessinsider.com