Švédske Volvo a čínske Geely odhalili nové elektrické auto

0
2614

Švédska automobilka Volvo a jej čínska materská spoločnosť Geely odhalili odvážny pokus pre získanie náskoku v pretekoch o výrobu elektromobilov s odhalením nového masovo vyrábaného hybridného elektromobilu.

Polestar 1 s výkonom 600 koní, popísaný ako „elektromobil podporovaný tradičným spaľovacím motorom,“ bol odhalený v Šanghaji v tento utorok.

Dizajn auta bol vytvorený vo Švédsku, avšak vyrábané bude v Chengdu, západnej Číny, od nasledujúceho roka a očakáva sa, že sa na cesty dostane v polovici roka 2019.

Geely odkúpilo trápiace sa Volvo od Fordu v roku 2011 za 1,5 miliardy dolárov (1,26 miliardy eur). Išlo o prvé prevzatie prémiovej západnej značky čínskou spoločnosťou.

Spoločným plánom je vytvoriť Polestar ako oddelenú značku výkonných elektromobilov. Obe spoločnosti taktiež tvrdia, že budúce modely Polestar budú plne elektrické.

Polestar bude priamou konkurenciou pre Tesla Model 3, ktoré má v súčasnosti okolo 500 000 predobjednávok.

Tesla 3 má štartujúcu cenu okolo 35 000 dolárov. Cena Poelstar zatiaľ nebola odhalená, očakáva sa však, že bude niekde na úrovni 130 000 eur (29 547 eur). Od budúcich modelov sa očakáva, že budú bližšie k cene Modelu 3.

zdroj fotografie: independent.co.uk

Volvo v júly oznámilo, že všetky nové autá spoločnosti od roku 2019 budú úplne elektrické alebo hybridné, čím sa stane prvou veľkou automobilkou, ktorá úplne odvrhla klasické tradičné autá využívajúce iba spaľovací motor.

Väčšina európskych automobiliek, vrátane BMW, Renault-Nissan a Volkswagenu taktiež plánuje zvýšiť svoju produkciu elektromobilov. Vlády, znepokojené emisiami uhlíka a verejným zdravím taktiež povzbudzujú elektrifikáciu prepravy pomocou grantov a regulácii.

Výrobcovia taktiež uznali, že imidž spaľovacieho motora v spoločnosti bol ťažko poškodený emisným škandálom Volkswagenu.

Polestar 1 má zvládnuť 150 km iba pomocou elektriny. Spoločnosť očakáva, že prvý rok vyrobí maximálne 500 Polestar 1, ale pripravuje sa na zvýšenie výroby.

„Naša výroba je byť samostatnou elektrickou značkou,“ tvrdí Thomas Ingelath, výkonný riaditeľ Thomas Ingenlath.

Keď Geely, ktoré taktiež vlastní britského výrobcu čiernych taxíkov Manganese, získal Volvo, jeho cieľom bolo využiť technológiu Švédskej skupiny, dílerstvo a svetovú značku na podporu Geely mimo Číny a taktiež zdvojnásobenie predaja Volva v Číne. Okolo 20 % predajov Volva sú v Číne, ktorá je najväčším trhom pre elektromobily.

Spoločnosť dúfa, že Polestar sa stane populárnym v Číne, kde má dobré kontakty s miestnou vládou vďaka čínskemu vlastníctvu.

Výrobcovia taktiež plánujú predávať vozidlo pod novou, inovatívnou „odberateľskou“ platobnou metódou, kde 2-3 ročné mesačné platby umožňujú zákazníkovi využívať nielen servisné služby ale aj poistenie.

„Polestar je definitívne auto, ktoré by nebolo obmedzené pre prvých osvojiteľov. Toto je v skutočnosti pre ľudí, ktorí si vždy kúpili spaľovací motor, avšak milujú výkon tohto auta. V budúcnosti bude auto emitujúce výfukové plyny jednoducho neprijateľné pre verejnosť,“ tvrdí Mr Ingelath.

zdroj fotografie: independent.co.uk

zdroj: independent.co.uk, zdroj titulnej fotografie: independent.co.uk