Dobrá správa pre Volkswagen. V októbri spoločnosť prekonala Renault a stala sa po prvýkrát najlepším predajcom batériových elektromobilov v Západnej Európe, tvrdí správa od Automotive Industry Data (AID).
Nie tak dobrou správou je, že na to potrebovala iba 2193 predajov, aby získala svoje prvenstvo. Najväčším trhom pre elektromobily bolo Nórsko, kde je predaj elektromobilov podporovaný množstvom dotácii, ktoré zahŕňajú veľké daňové úľavy a špeciálne privilégia ako parkovacie miesta vo veľkých miestach alebo použitie autobusových pruhov.
Toto je veľmi malý krok pre Volkswagen, pretože ako najväčší európsky predajca automobilov chce dosiahnuť 25 % svojich predajov z elektromobilov do roku 2025. V prvých 10 mesiacoch tohto roku batériové elektromobily dosiahli predaj vo výške 108 186 vozidiel a trhový podiel 0,9 % v západnej Európe.
Správa AID taktiež vyzdvihla, že v pretekoch elektrifikovania vyhrávajú plug-in hybridy v Nemecku, najväčšom trhu v západnej Európe. Tá zahŕňa trhy ako Veľká Británia, Francúzsko, Taliansko a Španielsko.
VW e-Golf, jediné batériové elektrické auto viedlo k dosiahnutiu rekordných predajov v Októbri, pričom mu k tomu dopomohli predaje elektrického Up. Po 10 mesiacoch však celkový predaj vedie Renault prevažne s predajom Zoe (25 313 predajov), za ktorým nasleduje Tesla s Modelom S (19 223 predajov) a Modelom X. Bronzovú priečku obsadilo BMW i3 (15 964 predajov). Leaf od Nissan bol štvrtý (13 624 predajov), pričom za ním nasledoval Volkswagen s celkovým predajom 11 729 kusov.
BMW i3 nie je čisto batériovým elektromobilom, pretože ponúka hybridnú verziu so spaľovacím motorom.
AID tvrdí, že v Nemecku sa očakávali vyššie predaje elektromobilov z dôvodu vládnych iniciatív pre kupcov, ktorí sa zbavia starých, vyššie znečisťujúcich dieselov. Vyzerá to však tak, že väčšina týchto dotácii išla na kúpu benzínových áut a SUV. A tí spotrebitelia, ktorí mysleli viac elektricky sa rozhodli pre plug-in hybridy (PHEV).
Predaje PHEV v prvých 10 mesiacoch v Nemecku sa zdvojnásobili z 10 845 na 23 301 kusov za rovnaký čas ako v roku 2016. AID tvrdí, že nemecké predaje batériových elektromobilov za prvých 10 mesiacov dosiahli 19 790 kusov.
„Tieto najnovšie čísla z nemeckých predajov tvrdia, že dnes je viac nemeckých spotrebiteľov ťahaných k nákupu PHEV áut. Tieto vozidlá, taktiež vybavené so spaľovacím motorom a čistým elektrickým dojazdom okolo 30 míľ (48 km), sú preferované kvôli nedostatku elektrickej infraštruktúry a obáv z nedostatku dojazdu čistých batériových elektromobilov,“ tvrdí AID vo svojom najnovšom vydaní.
Nemecko ponúka iniciatívu vo výške 4000 eur pre batériové elektromobily a 3000 eur pre PHEV.
zdroj fotografie: Flickr.com/Automobile Italia
zdroj: forbes.com, zdroj titulnej fotografie: forbes.com